Contact & FAQ
1 Contact
1.1 Wat zijn jullie gegevens?

Mama Nova
Pieterskerk-Choorsteeg 14
2311 TR Leiden
+31(0)71 362 6744

https://www.mamanova.nl
[email protected]

KVK 56169611
BTW NL856005885B01

1.2 Hoe kan ik jullie bereiken?

Je kunt ons op verschillende manieren bereiken. Met het contactformulier op deze pagina kun je ons een bericht sturen. Als je een account bij ons hebt, kun je een zogenaamde support ticket aanmaken bij Mijn tickets. Als we jouw ticket hebben beantwoord, krijg je daar per e-mail bericht van. Natuurlijk kun je ons zelf ook een mailtje sturen. Dat kan naar [email protected] Tijdens onze openingstijden, woensdag tot en met zaterdag van 11.00 tot 17.00 uur, zijn zijn we telefonisch bereikbaar op telefoonnummer +31(0)71 362 6744. Natuurlijk kun je ook bij ons langskomen. Onze winkel bevindt zich aan de Pieterskerk-Choorsteeg 14 in Leiden.

1.3 Hoe lang duurt het voordat ik antwoord krijg?

De meeste digitale berichten, dus mails, ingevulde contactformulieren en support tickets worden beantwoord op donderdag en vrijdag. Alvast hartelijk bedankt voor je geduld! Tijdens openingstijden van de winkel zijn we telefonisch bereikbaar. Soms is het even te druk om de telefoon op te nemen. Probeer het gerust later nog eens!

2 Bestellen
2.1 Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Om een bestelling te plaatsen voeg je de gewenste artikelen toe aan je winkelwagentje. Dit doe je door op het artikel te klikken, indien van toepassing de gewenste kleur of maat te kiezen en vervolgens te klikken op in winkelwagen. Als je een artikel toevoegt aan je winkelwagen, opent je winkelwagen automatisch in het scherm. Hier kun je indien nodig klikken op ga verder met winkelen

Je vindt jouw winkelwagen met de gekozen artikelen rechts bovenaan de pagina. Het winkelwagen-icoon heeft de vorm van een tasje met een cijfer ernaast. Als je op dit icoon klikt, opent jouw winkelwagen in beeld en zie je een overzicht van de toegevoegde artikelen. Klik op Bestellen om jouw bestelling af te ronden. 

In het volledige winkelwagen-scherm vind je alle opties om jouw bestelling af te ronden. Je ziet een overzicht van de gekozen artikelen met hun prijs, de BTW en het totaalbedrag. Hier kun je nog wijzigingen in aanbrengen door artikelen te verwijderen of toe te voegen. Je kunt op deze pagina alvast de gewenste verzendmethode kiezen en de verzendkosten berekenen. Ook kun je hier een kortingscode invoeren. Als alles naar wens is, klik je op Bestellen.

Je komt nu in het venster waar je je gegevens kunt invoeren. Wij hebben jouw naam en adresgegevens nodig om je bestelling te verwerken en te verzenden. Je kunt hier ook een account aanmaken, zodat je alle bestelinformatie later terug kunt vinden en zodat je mee kunt doen aan ons spaarprogramma. Let op dat je jouw gegevens zorgvuldig invult! Je kunt ervoor kiezen om een ander verzendadres toe te voegen door te klikken op Verzend naar een ander adres. In dit venster kies je ook je uiteindelijke verzendmethode en de gewenste betaalwijze, bijvoorbeeld iDeal.

In de laatste stap word je gevraagd jouw bestelling te controleren. Je krijgt hier nogmaals de kans om een kortingscode toe te voegen. Ook kun je een opmerking bij jouw bestelling plaatsen, bijvoorbeeld het verzoek om een boodschap op een kaartje te schrijven of een lief berichtje aan ons :-) Bevestig je bestelling door op Kopen te klikken. Je wordt dan doorverwezen naar de gewenste betaalwijze en kunt daar je bestelling afronden. Na het plaatsen van jouw bestelling ontvang je een bestelbevestiging via e-mail. Je ontvangt nogmaals een e-mail als jouw bestelling is verzonden. 

Lukt het niet om jouw bestelling te plaatsen of heb je een andere vraag over het plaatsen van een bestelling? Neem dan contact met ons op via het formulier op deze pagina, via [email protected] of via telefoonnummer +31 (0) 71 362 6744 (bereikbaar tijdens openingstijden).

2.2 Kan mijn bestelling worden ingepakt?

Jazeker! Kies tijdens het afronden van je bestelling voor de inpak-optie. Wij pakken de producten in jouw pakketje dan leuk voor je in. Natuurlijk is de inpakservice gratis. Om het pakketje door te sturen naar een ander adres, kies je bij het afronden van jouw bestelling voor Verzend naar een ander adres en voer het adres van de ontvanger in.

2.3 Kan er een geschreven kaart bij mijn bestelling?

Natuurlijk kan dat! Voeg de gewenste ansichtkaart aan je winkelmandje toe en schrijf tijdens het afronden van jouw bestelling bij Opmerkingen wat je graag op het kaartje wilt zetten. Wij schrijven jouw tekst dan netjes voor je op en sturen het kaartje mee met de bestelling. 

2.4 Zit er een factuur of pakbon in mijn pakketje?

Nee, er zit geen factuur of pakbon in jouw pakketje. Om zo min mogelijk te printen, pakken wij pakketjes in vanaf de pakbon op ons scherm. Jij ontvangt jouw factuur digitaal per e-mail, na het afronden van de bestelling. We voegen wel we een visitekaartje en een klein bedankje toe aan je bestelling. Wil je deze liever niet ontvangen? Zet dat dan tijdens het afronden van je bestelling bij Opmerkingen, dan laten we ze weg.

2.5 Hoe kan ik betalen?

Je kunt in onze webshop betalen met iDeal, Creditcard, Paypal, Bancontact, VVV Cadeaukaart en bankoverschrijving. Ook kun je betalen bij afhalen. In de winkel kun je betalen met PIN, contant geld of VVV-cadeaukaart. In verband met onze veiligheid geven wij de voorkeur aan PINbetalingen. 

2.6 Hoe kan ik een kortingscode gebruiken?

Je kunt jouw kortingscode invoeren op de winkelwagen-pagina of in de laatste stap van het bestelproces.

2.7 Hoe kan ik een cadeaubon inwisselen?

Cadeaubonnen van mama nova kunnen ingewisseld worden in onze winkel. Woon je ver van Leiden of shop je liever online? Neem even contact met ons op, dan maken we een code voor je aan en kun je gemakkelijk online shoppen.

2.8 Ik heb geen bestelbevestiging ontvangen, wat nu?

Als je een bestelling hebt geplaatst en betaald krijg je van ons een bestelbevestiging via e-mail. Heb je de bevestiging niet ontvangen, dan kunnen er een aantal dingen zijn gebeurd. Zo kan er bijvoorbeeld een foutje in jouw mailadres zijn geslopen, waardoor onze mail niet aankomt. Misschien is onze mail in jouw spambox beland. Controleer even of daar een mailtje van ons is binnengekomen. Geen mail? Log dan via onze website in op jouw account en kijk bij jouw bestellingen. Zie je ook daar geen bestelling, maar is het bedrag wel afgeschreven? Neem dan contact met ons op via het formulier op deze pagina, via [email protected] of via telefoonnummer +31 (0) 71 362 6744 (bereikbaar tijdens openingstijden), dan controleren wij of wij jouw bestelling hebben ontvangen.

2.9 Ik heb een foutje gemaakt, kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

Kan gebeuren! Vaak kunnen wij jouw bestelling nog aanpassen. Neem daarvoor even contact met ons op. Als jouw bestelling is ingepakt en verzonden, kunnen wij helaas geen wijzigingen meer maken.

2.10 Ik wil meer informatie over een artikel, kan dat?

Natuurlijk, we helpen je graag! Ook met betrekking tot kleuren, maten, materialen, cadeaus en combinaties staan we voor je klaar. Neem gerust contact met ons op via het formulier op deze pagina, via [email protected] of via telefoonnummer +31 (0) 71 362 6744 (bereikbaar tijdens openingstijden).

2.11 Hebben jullie een matentabel?

Omdat leeftijdsindicaties bij baby- en kindermaten gebaseerd zijn op een gemiddelde en omdat dezelfde maten per merk onderling verschillen van formaat, hebben wij ervoor gekozen om geen matentabel op de website te plaatsen. Vraag ons gerust om persoonlijk maatadvies, we helpen je graag. 

2.12 Het artikel dat ik zoek is niet op voorraad, wat nu?

Het kan soms voorkomen dat een artikel uitverkocht is. Omdat we regelmatig aanvullen, is het artikel waarschijnlijk snel weer beschikbaar. Neem gerust contact met ons op via het formulier op deze pagina, via [email protected] of via telefoonnummer +31 (0) 71 362 6744 (bereikbaar tijdens openingstijden). Wij geven je dan verdere informatie. Soms sluipt er onverhoopt een foutje in onze voorraad en blijkt een artikel tijdens het inpakken niet in onze schappen te liggen. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op om de opties te bespreken. 

2.13 Het artikel dat ik zoek zit niet in jullie assortiment, wat nu?

Als je een specifiek artikel zoekt van de merken die wij in de (web)winkel hebben, kunnen we dat vaak voor je bestellen. Vaak kun je online een catalogus van het merk bekijken, anders sturen wij je die (indien mogelijk) graag toe. Omdat wij de catalogus van onze leveranciers altijd van voor tot achter doorspitten, kunnen we je ook bij een vage omschrijving als 'gekleurde schijfjes met een touwtje en een zakje' of 'een trui die zacht is, maar niet te, maar wel stoer, maar niet te en liever niet groen of geel of rood of blauw of zwart' vaak goed helpen. Neem gerust contact met ons op via het formulier op deze pagina, via [email protected] of via telefoonnummer +31 (0) 71 362 6744 (bereikbaar tijdens openingstijden). Wij kijken dan met je mee. Heb je een suggestie voor een nieuw merk of artikel? Leuk! Ook hiervoor mag je altijd contact met ons opnemen. 

3 Webwinkel
3.1 Kan ik een account aanmaken?

Dat kan! Klik daarvoor rechtsboven op Inloggen / Registreren. Er opent dan een pop-up waarin je kunt kiezen voor inloggen of registreren. Kies voor inloggen als je al een account hebt of voor registreren als je graag een account aan wilt maken. Na het invullen van de naam en adresgegevens kun je bij ons inloggen. Na het inloggen zie je rechts boven in beeld de naam op het account staan. Als je hierop klikt, kom je bij jouw account overzicht. In het overzicht kun je gemakkelijk je gegevens aanpassen en een overzicht van jouw bestellingen en spaarprogramma zien. 

3.2 Wat zijn de voordelen van een account?

Met een account heb je altijd een handig overzicht van jouw bestellingen bij elkaar. Ook kun je een hier een verlanglijstje maken en meedoen met ons spaarprogramma. 

3.3 Ik zoek gegevens uit de oude webshop, hoe kan ik die krijgen?

Neem even contact met ons op, dan sturen we je de benodigde gegevens toe.

3.4 Waarom heb ik nog geen antwoord op mijn mail?

Dat kan verschillende oorzaken hebben. Wij beantwoorden de meeste mailtjes op donderdag en vrijdag. Het kan dus een paar dagen duren voordat je antwoord krijgt. Heb je na die dagen nog geen mail van ons ontvangen? Kijk dan even in je spambox, misschien is ons mailtje daar terecht gekomen. Geen mail? Stuur ons dan gerust een herinnering. Heb je snel antwoord nodig? Bel ons dan tijdens openingstijden op +31(0)71 3626744. 

4 Verzending
4.1 Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten binnen Nederland bedragen €4,99. Het tarief voor pakketten boven de 23 kilo is €9,99. Vanaf een bestelbedrag van €100 zijn de verzendkosten binnen Nederland gratis. De tarieven voor wereldwijde verzending vind je iets verder naar beneden in deze FAQ. Afhalen in de winkel is natuurlijk gratis!

4.2 Hoe wordt mijn pakketje verzonden?

Jouw bestelling wordt ingepakt in een bubbeltjes-enveloppe of een kartonnen doosje en indien nodig verpakkingsmateriaal. Van alle bestellingen die wij ontvangen van onze leveranciers hergebruiken we zoveel mogelijk karton en verpakkingsmateriaal. We moedigen jullie aan om hetzelfde te doen. Na het inpakken wordt jouw bestelling aangemeld bij MyParcel, voorzien van een verzendlabel en naar een postpunt gebracht.

4.3 Waarom zit mijn bestelling in plastic verpakt?

Goede vraag! We verpakken zoveel mogelijk van onze bestellingen in papier. Toch komt het soms voor dat we plastic gebruiken voor een bestelling. Plastic is natuurlijk niet zo milieuvriendelijk, maar soms nodig om beschadigingen en lekkage te voorkomen. Het plastic dat we gebruiken is over het algemeen verpakkingsmateriaal uit de leveringen die wij zelf ontvangen. We moedigen jullie aan om het ontvangen verpakkingsmateriaal waar mogelijk te hergebruiken. 

4.4 Hoe lang duurt het voordat jullie mijn bestelling verzenden?

Jouw bestelling wordt zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen drie werkdagen verzonden. In principe maken we elke dag dat de winkel open is een tripje naar het postpunt. Bij uitzondering komt het voor dat verzending langer duurt, bijvoorbeeld als we een vraag hebben over jouw bestelling en daarvoor contact met je op moeten nemen. Heeft jouw bestelling bijzondere haast? Laat het ons weten! Je ontvangt een verzendbevestiging zodra jouw pakket is verzonden. Bestel je iets met een langere levertijd samen met artikelen die wel op voorraad zijn? Dan houden wij in principe de langste levertijd aan. Zie je dit niet zitten? Neem gerust contact met ons op via het formulier op deze pagina, via [email protected] of via telefoonnummer +31 (0) 71 362 6744 (bereikbaar tijdens openingstijden).

4.5 Ik heb mijn pakketje niet ontvangen, wat nu?

Wat vervelend dat je jouw pakketje nog niet hebt ontvangen! We kunnen ons voorstellen dat je met smart op jouw bestelling zit te wachten. Als jouw bestelling is verzonden, ontvang je van ons een Track & Trace code waarmee je de bestelling kunt volgen. Vaak kun je hierop zien waar jouw pakketje zich bevindt. Onze ervaring met niet-geleverde pakketjes is dat het zich vaak binnen een paar dagen vanzelf oplost. Voordat je contact met ons opneemt, willen we je daarom vragen om een dag of wat geduld. Zeker in drukke periodes als de decembertijd kan het langer duren voordat jouw pakketje wordt bezorgd. Is je pakketje binnen Nederland na een week nog niet terecht? Neem gerust contact met ons op via het formulier op deze pagina, via [email protected] of via telefoonnummer +31 (0) 71 362 6744 (bereikbaar tijdens openingstijden). Wij nemen dan contact op met onze verzender om te kijken waar jouw pakketje is gebleven.

4.6 Er is niemand thuis op het bezorgmoment, wat nu?

Als jouw bestelling is verzonden, ontvang je van ons een Track & Trace code waarmee je de bestelling kunt volgen. Je kunt op deze pagina zien wanneer het pakketje gepland is voor bezorging. Ben je niet thuis op het geplande bezorgmoment, dan wordt jouw pakketje doorgestuurd naar een afhaalpunt in de buurt. Je krijgt hiervoor een briefje in de bus. Brievenbuspakketjes worden natuurlijk gewoon via de brievenbus bezorgd, je hoeft hiervoor niet thuis te blijven. 

4.7 Ik wil mijn bestelling graag ophalen in de winkel, kan dat?

Jazeker! Kies bij het afronden voor je bestelling bij Verzendmethode voor Afhalen in de winkel. Wij pakken de bestelling dan voor je in en sturen je een mailtje als jouw bestelling voor je klaarligt. Je vindt onze winkel aan de Pieterskerk-Choorsteeg 14 te Leiden. 

4.8 Verzenden jullie ook internationaal?

Jazeker! We verzenden wereldwijd. Verzenden naar België en Duitsland kost €9,99. Binnen de rest van de EU kost verzending tussen de €9,99 en €29,99. Buiten de EU zijn de verzendkosten tot 10 kilo €59.99. Eventuele extra kosten boven dat gewicht berekenen we achteraf aan je door. Om de tarieven voor verzending te bekijken, voeg je de gewenste artikelen toe aan je winkelwagentje en kies je de gewenste verzendmethode. Staat het gewenste land niet in de lijst? Neem dan even contact met ons op.

Sommige van onze producten mogen helaas niet worden verzonden buiten Nederland of de EU, bijvoorbeeld de producten van Grimm's. Mocht er een product in jouw bestelling zitten dat we niet naar je kunnen verzenden, dan nemen we contact met je op om de order (gedeeltelijk) aan je terug te betalen. Onze excuses voor het ongemak. 

5 Retourneren
5.1 Ik wil iets retour sturen, kan dat?

Dat kan! Iets terugsturen kan binnen veertien dagen na het ontvangen van jouw bestelling. Voor ons overzicht is het fijn als je jouw retour aankondigt via jouw account, via het contactformulier of via de e-mail. Pak vervolgens de artikelen die je terug wilt sturen zorgvuldig in, voeg een briefje toe met je naam en bestelnummer en stuur de zending naar

Mama Nova t.a.v. retouren
Pieterskerk-Choorsteeg 14
2311 TR Leiden

Zodra jouw pakketje bij ons binnen is, handelen wij jouw retour verder af.

5.2 Ik wil mijn bestelling annuleren, kan dat?

Dat kan! Je kunt jouw bestelling kosteloos annuleren zolang jouw pakketje nog niet naar je onderweg is. Annuleer je de bestelling als wij het pakketje al hebben verzonden, dan stuur je het pakketje aan ons terug en betaal je zelf de verzendkosten. Neem om jouw bestelling te annuleren contact op via ons contactformulier of via [email protected] 

5.3 Ik wil iets ruilen, kan dat?

Dat kan! Om iets uit de winkel te ruilen, bezoek je onze winkel en neem je het te ruilen artikel mee. Ruilen in de webshop werkt iets anders. Om een artikel uit jouw bestelling om te ruilen, bestel je simpelweg jouw gewenste artikel uit de webshop. Het te ruilen artikel stuur je naar ons terug als een retour. 

5.4 Ik heb een verkeerd/kapot artikel ontvangen, wat nu?

Oh nee, wat vervelend! Neem contact met ons op via het formulier op deze pagina, via [email protected] of via telefoonnummer +31 (0) 71 362 6744 (bereikbaar tijdens openingstijden). Stuur indien mogelijk duidelijke foto's en een goede omschrijving mee. Wij nemen snel contact met je op om samen een passende oplossing te zoeken. 

5.5 Ik heb een klacht, wat nu?

Soms lopen de dingen anders dan gewenst. Ben je niet tevreden over een product, bestelling, bericht of iets anders? Neem contact met ons op via het formulier op deze pagina, via [email protected] of via telefoonnummer +31 (0) 71 362 6744 (bereikbaar tijdens openingstijden). Stuur indien van toepassing een goede omschrijving en duidelijke foto's mee. Wij nemen snel contact met je op om samen een passende oplossing te zoeken. 

6 Winkel
6.1 Waar is jullie winkel?

Je vindt onze winkel aan de Pieterskerk-Choorsteeg 14 in Leiden. Omdat de Pieterskerk-Choorsteeg een looppad is, kun je niet voor de deur parkeren. In de buurt zijn verschillende parkeergelegenheden, bijvoorbeeld op de Langebrug of in de Zonneveldstraat. Ook in de parkeergarages Hoogvliet Levendaal en Garenmarkt kun je je auto kwijt. De dichtstbijzijnde bushalte is halte Breestraat, 100 meter verderop. Vanaf station Leiden Centraal is de winkel circa 15 a 20 minuutjes lopen. We zijn gemakkelijk te bereiken op de fiets. Je kunt je fiets kwijt in de fietsenrekken aan weerskanten van de steeg. In de Breestraat is een (gratis) beveiligde fietsenstalling waar je, indien nodig, ook een buggy kunt lenen. 

6.2 Wat zijn jullie openingstijden?

Onze openingstijden zijn woensdag tot en met zaterdag van 11.00 tot 17.00 uur. Kijk voor aangepaste openingstijden op Google, Facebook of Instagram. 

6.3 Welke maatregelen rondom COVID-19 hebben jullie?

Natuurlijk zijn jullie ook nu van harte welkom in de winkel. We zijn gewoon open! Er mogen maximaal vier personen tegelijkertijd in de winkel zijn. Helaas betekent dit dat je soms even moet wachten op het fijne bankje voor de deur. Nadat je binnenkomt kun je je handen desinfecteren naast de ingang. Pijlen op de vloer geven de looprichting aan. Achterin de winkel is in ons keukentje ruimte om de handen te wassen. Wij maken aangeraakte oppervlaktes als de toonbank en de tafel steeds schoon. We wassen regelmatig onze handen en bij klachten blijven we thuis. We willen jullie vragen om hetzelfde te doen. Was je handen, houd anderhalve meter afstand en blijf zoveel mogelijk thuis. Kom indien mogelijk in je eentje naar de winkel en betaal zoveel mogelijk contactloos. Alvast bedankt.

Voor zo min mogelijk contact kun je ook de gewenste items bestellen via de webshop en kiezen voor 'Afhalen in onze winkel'. Wij zetten dan de bestelling in de winkel voor je klaar. Natuurlijk kun je jouw bestelling ook laten verzenden naar je adres. 

6.4 Kan ik iets apart laten leggen?

Dat kan! Neem gerust contact met ons op via het formulier op deze pagina, via [email protected] of via telefoonnummer +31 (0) 71 362 6744 (bereikbaar tijdens openingstijden). Wij hangen het gewenste artikel dan voor je apart. Omdat we het artikel reserveren via ons (web)winkelsysteem, vragen we je een indicatie te geven van de termijn waarbinnen je het artikel komt bekijken, dan weten wij waar we op kunnen rekenen. 

6.5 Waarom nemen jullie de telefoon niet op?

We zijn telefonisch bereikbaar tijdens openingstijden. Het liefste zouden we de hele dag bereikbaar zijn, maar soms komt het voor dat het even te druk is in de winkel, waardoor we de telefoon niet op kunnen nemen. Probeer het gerust op een later moment nog eens of neem contact op via ons contactformulier of [email protected]

6.6 Geven jullie draagconsulten?

Natuurlijk ben je bij ons van harte welkom voor draagadvies of een draagconsult. Je kunt hiervoor gewoon binnenlopen en hoeft geen afspraak te maken. Afhankelijk van de drukte kun je terecht. Onze gecertificeerde draagconsulent leert je knopen met de doek, helpt je bij het vinden van een passende drager en beantwoordt al jouw vragen over dragen. Korte vragen zijn ‘free of charge’ en ook de theorie is gratis. Zijn we langer dan een kwartier bezig, dan is ons tarief €20 per half uur. Ter indicatie: een korte vraag, bijvoorbeeld meekijken hoe de draagzak of draagdoek zit duurt 5 a 45 minuten. Een pasconsult waarbij onze consulent je met zijn/haar kennis ondersteunt bij het vinden van een passende draagzak en je leert hoe je deze het best kunt gebruiken, duurt 30 minuten á 1 uur. Een knoopconsult, waarin onze consulent je met een draagdoek leert dragen, duurt 1 á 2 uur afhankelijk van knoop en ervaring. Op dit moment behandelen we vanwege de beperkte ruimte in de winkel geen rugknopen. Materialen om mee te oefenen zijn in de winkel aanwezig. We hebben doeken en dragers in allerlei soorten en maten en zelfs een heuse draaguitleen. Passen en knopen doen we in eerste instantie met een speciale draagpop. 

LET OP: in verband met de maatregelen rondom COVID-19 is het op dit moment niet mogelijk om in de winkel met de draagdoek te leren knopen. Hiervoor verwijzen we je door naar onze huisconsulent Jacomien. Zij komt aan huis. Natuurlijk ben je wel van harte welkom voor pasconsulten en kort draagadvies. 

6.7 Kan ik een kindje voeden in de winkel?

Natuurlijk! We hebben een comfortabele fauteuil staan om rustig je kindje te voeden. Voor meer rust en privacy kunnen wij een scherm met een doek plaatsen. Je krijgt van ons een glaasje water of thee om de eigen vochtreserves aan te vullen. Om flesvoeding te verwarmen hebben wij een klein keukentje met een waterkoker, magnetron, wasbak en kraan. Misschien overbodig, maar voor de volledigheid: wij kijken niet op van een dreumes, peuter of kleuter aan de borst/fles. Ook voor kindjes die vast voedsel eten is er de mogelijkheid om iets te eten te geven. In de winkel staat een tafel met een paar stoelen en een kinderstoel. Voel je vrij om even plaats te nemen. Heb je een bakje, bordje, bekertje, lepeltje of vorkje nodig? Geef ons even een seintje, ook dat hebben we in huis. 

6.8 Kan ik een kindje verschonen in de winkel?

Dat kan! We hebben een verschoonkussen in de winkel. Vanwege de beperkte ruimte is er geen speciale verschoontafel, daarom leggen we het kussen op de tafel of op de grond. Luiers vergeten? Geen zorgen, over het algemeen hebben wij ook wat luiers en doekjes liggen. Vraag het ons gerust. 

6.9 Mag ik gebruik maken van jullie toilet?

In principe wel! Je mag altijd bij ons naar het toilet. Er is een verkleinbril en krukje aanwezig. Ook liggen er maandverband en inlegkruisjes klaar. Je moet door een krap keukentje lopen om bij het toilet te komen. Helaas is ons toilet daardoor niet toegankelijk met een hulpmiddel voor mobiliteit. 

6.10 Ik gebruik een rollator, rolstoel of ander hulpmiddel, kan ik bij jullie winkelen?

In de meeste gevallen kan dat! In de zomer van 2020 wordt een drempelhulp geplaatst om onze entree toegankelijker te maken. We hebben in de breedte van ons winkelpad rekening gehouden met de breedte en draaicirkel van een rolstoel en andere hulpmiddelen. Soms verschuift er in de winkel gedurende de dag het een en ander. Wij letten er zoveel mogelijk op dat alle spullen snel weer op hun plek staan. Helaas is onze winkel voor een aantal (grotere) scootmobielen niet toegankelijk. Vanwege de beperkte ruimte in de winkel hebben wij gebruik gemaakt van de hoogte van de ruimte. Staat iets te hoog? Geen zorgen, wij kunnen er zelf soms ook niet bij! We helpen je graag met ons krukje. Ons toilet is helaas niet rolstoel-toegankelijk. Wij staan altijd open voor verbeteringen op het gebied van toegankelijkheid en zoeken zelf actief naar verbetering. Heb jij een tip of advies voor ons? Neem gerust contact met ons op. 

7 Overig
7.1 Wie heeft jullie logo gemaakt?

Ons prachtige logo is gemaakt door Anja Mulder. Anja maakt ook prachtige geboortekaartjes!

7.2 Ik heb een kraamlijst gekregen, kunnen jullie me helpen?

Dat kunnen we zeker! Veel van de producten op de kraamlijst kun je bij ons aanschaffen. Van hydrofiele luier tot allereerste pakje: we helpen je graag met het verzamelen van de fijnste spulletjes. Neem gerust contact met ons op via het formulier op deze pagina, via [email protected], via telefoonnummer +31 (0) 71 362 6744 (bereikbaar tijdens openingstijden) of kom langs in de winkel.

7.3 Ik zoek een kraamcadeautje, kunnen jullie me helpen?

Jazeker! Van klein cadeautje tot groot pakket, wij hebben al veel mooie kraamcadeautjes mogen inpakken. We denken graag met je mee. Neem gerust contact met ons op via het formulier op deze pagina, via [email protected], via telefoonnummer +31 (0) 71 362 6744 (bereikbaar tijdens openingstijden) of kom langs in de winkel.

7.4 Help, hoe moet ik mijn kleertjes wassen?

Vaak wordt er op het etiket in de kleding een helder wasadvies gegeven. We kunnen ons echter goed voorstellen dat je het wassen van de mooie kleertjes alleen op basis van een paar tekentjes een beetje spannend vindt. Er zijn zoveel verschillende soorten materialen, vlekken en manieren om deze op te lossen, dat we graag persoonlijk wasadvies geven. Neem gerust contact met ons op via het formulier op deze pagina, via [email protected], via telefoonnummer +31 (0) 71 362 6744 (bereikbaar tijdens openingstijden) of kom langs in de winkel.

7.5 Advies

Wat jullie vragen betreft is geen dag voor ons hetzelfde! Dan wordt er om maatadvies gevraagd, is er een wolletje te enthousiast gewassen, zijn de tepelkloven te pijnlijk om te voeden, heeft de hond van de Grimm's regenboog gegeten (ja, echt waar!), blijken de kraamdagen donkerder dan verwacht of wordt ons een filosofisch milieuvraagstuk voorgelegd. Wij ontvangen elke vraag met open armen. In onze (web)winkel geven wij advies vanuit onze ervaring als mens, als ouder en als winkelmedewerker. Ons advies komt uit het hart, ondersteund door betrouwbare bronnen, officiële adviezen en ervaringen van onszelf en anderen. Als het nodig is, brengen we je in contact met iemand anders. Schroom alsjeblieft niet om ons jouw vraag voor te leggen! Neem gerust contact met ons op via het formulier op deze pagina, via [email protected], via telefoonnummer +31 (0) 71 362 6744 (bereikbaar tijdens openingstijden) of kom langs in de winkel.

7.6 Inclusief taalgebruik

Bij het schrijven van de teksten voor de webwinkel houden we rekening met inclusief taalgebruik. Dat betekent dat we in onze teksten zoveel mogelijk neutrale woorden gebruiken. We kiezen bewust voor genderneutrale termen en categorieën en vermijden stereotyperingen in o.a. gezinsrollen en relatievormen. Ook gebruiken we geen leeftijdsindicaties, tenzij het een maatvoering of veiligheidsinstructie vanuit de fabrikant of leverancier betreft. We staan open voor suggesties en verbeteringen op dit vlak. Heb je advies of tips voor ons? Neem gerust contact met ons op via het formulier op deze pagina, via [email protected], via telefoonnummer +31 (0) 71 362 6744 (bereikbaar tijdens openingstijden) of kom langs in de winkel.